Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-28-0142-7

    Doi: 10.5682/9786062801427

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

    Pagini: 66

000 RON

Disponibilitate: în stoc



Mai multe detalii Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

LUCRARE OFERITĂ GRATUIT DE  INSTITUTUL DE STIINTE ALE EDUCATIEI, PRIN PROIECTUL EUROGUIDANCE.

LUCRAREA POATE FI DESCARCATA DE PE SITE-UL NOSTRU, LA SECTIUNEA "DESCARCA FRAGMENT": http://www.editurauniversitara.ro/media/pdf/54e5d7879a05cSistemul_de_invatamant_2.pdf


Cuprinsul cărţii Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

INTRODUCERE/5

Capitolul I. RESURSE UMANE/6

I. A. Ansamblul sistemului de invatamant/6

I. A.1. Evolutia efectivelor de personal din invatamantul preuniversitar/6

I. A.2. Ponderea personalului didactic calificat/9

I. A.3. Ponderea personalului didactic cu norma intreaga/10

I. A.4. Ponderea personalului didactic feminin/11

I. A.5. Numarul de copii ce revin la un cadru didactic/13

CAPITOLUL II. PARTICIPAREA SCOLARA IN SISTEMUL DE INVATAMANT PREUNIVERSITAR/15

II. A. Ansamblul sistemului de invatamant/15

II. A.1. Evolutia efectivelor de elevi din invatamantul preuniversitar/15

II. A.2. Rata bruta de cuprindere scolara la toate nivelurile de invatamant preuniversitar/16

II. A.3. Durata medie de frecventare a invatamantului/18

II. B. Invatamantul prescolar/19

II. B.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul prescolar/19

II. B.2. Durata medie de frecventare a invatamantului prescolar/20

II. B.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste in invatamantul prescolar/21

II. C. Invatamantul primar si gimnazial/23

II. C.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul primar si gimnazial/23

II. C.2. Durata medie de frecventare a invatamantului primar si gimnazial/25

II. C.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste/27

II. C.4. Rata abandonului scolar in invatamantul primar si gimnazial/29

II. D. Invatamantul liceal si profesional/33

II. D.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul liceal si profesional/33

II. D.2. Durata medie de frecventare a invatamantului liceal si profesional/35

II. D.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste/36

II. D.4. Rata de tranzitie in invatamantul liceal si profesional/38

II. D.5. Rata abandonului scolar in invatamantul liceal si profesional/39

II. E. Invatamantul postliceal si de maistri/41

II. E.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul postliceal si de maistri/41

II. E.2. Durata medie de frecventare a invatamantului postliceal si de maistri/41

II. E.3. Rata abandonului scolar in invatamantul postliceal si de maistri/42

CAPITOLUL III. REZULTATE ELEVILOR/44

III. A. Rezultatele elevilor din invatamantul primar si gimnazial la evaluari nationale/44

III. A.1. Rata de absolvire a invatamantului gimnazial/44

III. A.2. Rezultatele elevilor la evaluarea nationala de la clasa a VIII-a/45

III. B. Rezultatele elevilor din invatamantul liceal la evaluari nationale/47

III. B.1. Rata de absolvire a invatamantului liceal/47

III. B.2. Rezultatele elevilor la examenul de bacalaureat/47

III. C. Rezultatele elevilor din invatamantul postliceal si de maistri/50

III. C.1. Rata de absolvire in invatamantul postliceal si de maistri/50

CAPITOLUL IV. SITUATIA EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE DIN ROMANIA DIN PERSPECTIVA INDICATORILOR EUROPENI 2020/52

IV. 1. Rata de participare la invatamantul prescolar/52

IV. 2. Rata de parasire timpurie a sistemului de educatie/53

IV. 3. Competente de baza/55

IV.4. Participarea la invatamantul tertiar/58

IV.5. Participarea adultilor la invatare pe parcursul intregii vieti/60

ANEXA. Definiti ale indicatorilor utilizati        /63

Cuvânt înainte Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Ştiinte ale Educatiei.

Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar in anul şcolar 2013/2014 şi principalele tendinte in perioada 2009/2010 – 2013/2014, din perspectiva urmatoarelor aspecte: resursele umane din sistemul de invatamant, participarea la educatie, rezultatele elevilor.

Analiza de tip statistic utilizeaza indicatorii de baza incluşi in SNIE – Sistemul National de Indicatori pentru Educatie . SNIE este compatibil cu sistemele internationale de indicatori (sistemul statistic european Eurostat, sistemul OECD, sistemul UNESCO, sistemul Banca Mondiala). Setul de indicatori a fost calculat atat pe ansamblul sistemului, cat şi pentru fiecare nivel de educatie in parte (preşcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, postliceal și de maiștri).  De asemenea, studiu include şi o analiza privind progresul Romaniei in atingerea tintelor stabilite la nivel european in orizontul de timp 2020.

La calcularea indicatorilor au fost utilizate datele primare ale Institutului National de Statistica, referitoare la educatie. In cazul indicatorilor care utilizeaza informatii culese la inceputul anului şcolar (indicatori de intrare), analiza a fost realizata avand ca reper anul şcolar 2013/2014. Pentru indicatorii care utilizeaza informatii culese la final de an şcolar (indicatori de ieşire), analiza a fost realizata avand ca reper anul şcolar 2012/2013, datele pentru 2012/2013 nefiind disponibile la momentul realizarii analizei. Datele cu privire la rezultatele elevilor la examenele nationale la clasa a  VIII-a și cele de la bacalaureat pentru anul 2014 au fost furnizate de Centrul National de Evaluare și Examinare.

Scopul unui astfel de studiu dedicat analizei sistemului de invatamant din perspectiva indicatorilor statistici vizeaza familiarizarea actorilor din sistemul de educatie şi a factorilor de decizie cu abordarea bazata pe indicatori și, implicit, cu luarea unor decizii informate in educatie, care sa permita: masurarea distantei dintre realitatea sistemului educational şi obiectivele stabilite; identificarea situatiilor problematice de la nivelul sistemului de invatamant; argumentarea optiunilor care stau la baza politicilor educationale; compararea diferentelor in raport cu anumite valori de referinta din domeniul educatiei, de la nivel national sau international.

Despre autor

Otilia Apostu

Magdalena Balica

Ciprian Fartușnic

Bogdan Florian

Irina Horga

Cornelia Novak

Lucian Voinea

Te-ar mai putea interesa şi..

Promoţii

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Ciclul contabil si inchiderea exercitiului financiar

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Contabilitatea aplicata a intreprinderilor si microintreprinderilor

Contabilitatea aplicata a..

Contabilitate

3500 RON Detalii 38.53 RON

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Metoda si modelare

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Recomandările editurii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Grigore Alexandrescu Grigore Alexandrescu Grigore Alexandrescu a fost un poet si fabulist român. A debutat cu poezii publica ... citeşte mai mult →

Interviuri

PATRICK BIRKINSHAW PATRICK BIRKINSHAW Professor Patrick Birkinshaw has been a professor since 1990, and has lectured a ... citeşte mai mult →