Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Marketingul inovatiei

22,00 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Lavinia Dovleac

ISBN: 978-606-28-0647-7

DOI: 10.5682/9786062806477

Anul publicării: 2017

Pagini: 122

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062806477 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
“Be sensitive to change, be ready to transform”. 
Ph. Kotler

Alaturi de marketing, inovarea ocupa un loc din ce in ce mai important in cadrul fiecarei organizatii care doreste sa fie competitiva.
Inovarea reprezinta o provocare foarte mare pentru orice afacere dar totodata este si forta care sta la baza crearii unor valori durabile. Inovarea poate fi inteleasa ca o deschidere creatoare fata de idei exceptionale, ca o activitate de creare a unor produse noi sau a unor produse imbunatatite, si nu in cele din urma ca o strategie de afaceri. Inovatiile unei organizatii nu au influenta doar asupra ei, ci pot modela intreaga piata – nevoile clientilor, structura participantilor, canalele care ii leaga, regulile conform carora actioneaza.
Mediul actual in care actioneaza organizatiile inovative are o influenta foarte mare asupra modului in care sunt concepute si realizate activitatile de marketing. Abordarea traditionala nu mai este eficienta pentru ca din multe puncte de vedere se poate vorbi despre o trecere de la epoca analogica a marketingului la cea digitala. Aceasta noua cerinta este generata de evolutia economiei traditionale catre o economie digitala.
Tehnologia digitala care caracterizeaza noua economie contribuie in mare masura la afirmarea si dezvoltarea conceptiei de marketing al inovatiei. Aparitia pietelor virtuale a fost un soc resimtit puternic de foarte multe companii. Accesand internetul, patrunderea comerciantilor pe aceste piete este mult mai usoara datorita numarului mai mic de bariere de intrare iar informatiile sunt ieftine si omniprezente. Pe langa tehnologia digitala, exista si alti factori care au un efect covarsitor asupra economiei moderne: disponibilitatea tehnologiei si influenta sa asupra organizatiei, durata ciclului de viata a tehnologiei, standardele industriei si ale produselor, infrastructura industriei, pozitionarea produselor si credibilitatea lor si a organizatiei in fata consumatorilor.
Evolutia mediului tehnologic actual are o influenta puternica asupra desfasurarii activitatilor de marketing prin inovatiile de produse si de procese care apar intr-un ritm rapid. Un alt aspect care s-a modificat semnificativ il reprezinta atitudinea si comportamentul consumatorilor.
Accesul la informatie ii face pe consumatori sa fie mai dificil de multumit pentru ca sunt mult mai constienti de nevoile lor. Consumatorii erei digitale sunt mai diferiti, mai deosebiti unul de altul si mai pretentiosi. Motivatiile si aspiratiile lor sunt complexe iar descifrarea lor presupune un efort considerabil din partea specialistilor de marketing. Revolutia digitala le ofera consumatorilor avantaje care constau in disponibilitatea unui volum foarte mare de informatii atat in formatul traditional, dar mai ales in mediul virtual, despre o varietate de subiecte, o varietate mai mare de bunuri si servicii disponibile, posibilitatea de a discuta cu alti consumatori si de a schimba opinii referitoare la produse, servicii, companii etc.
Caracteristicile definitorii ale procesului complex de producere si comercializare a produselor inovative necesita noi abordari din perspectiva generala a marketingului. Tehnologia pe care o inglobeaza atat in procesul lor de productie, cat si in utilizare, riscul pe care il implica datorita gradului de noutate pe care il au si incertitudinea legata de beneficiile pe care le pot oferi clientilor, sunt elemente care au condus catre aparitia unei noi specializari a marketingului, si anume: marketingul inovatiei.
Lucrarea de fata are ca scop atat clarificarea conceptului de marketing al inovatiei abordat ca o forma distincta a marketingului traditional, cat si tratarea elementelor asociate lui.
Avand in vedere trasaturile specifice ale actualului context economic, social si tehnologic, consideram ca marketingul inovatiei reprezinta conceptia actuala de orientare a activitatii de afaceri, benefica organizatiei, consumatorilor individuali sau organizationali si societatii in ansamblul ei.  

Autoarea
LAVINIA DOVLEAC

INTRODUCERE / 7

CAPITOLUL 1. MARKETINGUL IN CONTEXTUL INOVARII / 10
1.1. Conceptia de marketing si evolutia ei / 10
1.2. Noi directii in dezvoltarea marketingului contemporan / 13
1.3. Relatia marketing – inovare in era digitala / 22
1.3.1. Rolul inovatiilor in societatea contemporana / 22
1.3.2. Sursele inovarii si tipologiile acesteia / 23
1.3.3. Marketingul si esecul in procesul de inovare / 27

CAPITOLUL 2. MARKETINGUL INOVATIEI – O NOUA SPECIALIZARE A MARKETINGULUI / 31
2.1. Aspecte definitorii ale marketingului inovatiei / 31
2.2. Instrumentele strategice ale marketingului inovatiei / 35
2.3. Strategii de piata in marketingul inovatiei / 43

CAPITOLUL 3. COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE INOVATII / 50
3.1. Notiuni generale referitoare la comportamentul consumatorului / 50
3.2. Modificari ale comportamentului consumatorului in era digitala / 52
3.3. Modalitati de abordare a generatiilor de consumatori ai erei digitale / 55
3.4. Adoptarea si difuzia produselor inovative / 58

CAPITOLUL 4. MIXUL DE MARKETING PENTRU PRODUSELE INOVATIVE / 67
4.1. Politici si strategii de produs in cazul inovatiilor / 67
4.1.1. Crearea si dezvoltarea produselor inovative / 67
4.1.2. Consideratii asupra politicilor de produs in cazul inovatiilor / 73
4.1.3. Consideratii privind strategiile de produs in cazul inovatiilor / 75
4.2. Politici si strategii privind preturile produselor inovative / 80
4.2.1. Factorii care influenteaza formarea preturilor produselor inovative / 80
4.2.2. Politici de pret pentru produsele inovative / 82
4.2.3. Strategii de pret pentru produsele inovative / 83
4.3. Politici si strategii privind promovarea produselor inovative / 86
4.3.1. Instrumente de promovare a produselor inovative / 86
4.3.2. Canale de comunicare in cazul produselor inovative / 88
4.3.3. Strategii de promovare a produselor inovative / 93
4.4. Politici si strategii privind distributia produselor inovative / 95
4.4.1. Politici de distributie a produselor inovative / 96
4.4.2. Strategii de distributie a produselor inovative / 100
4.5. Politici si strategii privind serviciile de asistenta si suport informational destinate clientilor / 102
4.5.1. Necesitatea unei politici de servicii de asistenta si suport informational pentru clienti specifica inovatiilor / 103
4.5.2. Tipuri de servicii de asistenta si suport informational specifice inovatiilor / 105
4.5.3. Strategiile de servicii de asistenta si suport informational pentru clienti specifice inovatiilor / 109

BIBLIOGRAFIE / 113 

“Be sensitive to change, be ready to transform”
Ph. Kotler

Alaturi de marketing, inovarea ocupa un loc din ce in ce mai important in cadrul fiecarei organizatii care doreste sa fie competitiva. Inovarea reprezinta o provocare foarte mare pentru orice afacere dar totodata este si forta care sta la baza crearii unor valori durabile. Inovarea poate fi inteleasa ca o deschidere creatoare fata de idei exceptionale, ca o activitate de creare a unor produse noi sau a unor produse imbunatatite, si nu in cele din urma ca o strategie de afaceri. Inovatiile unei organizatii nu au influenta doar asupra ei, ci pot modela intreaga piata – nevoile clientilor, structura participantilor, canalele care ii leaga, regulile conform carora actioneaza.
Mediul actual in care actioneaza organizatiile inovative are o influenta foarte mare asupra modului in care sunt concepute si realizate activitatile de marketing. Abordarea traditionala nu mai este eficienta pentru ca din multe puncte de vedere se poate vorbi despre o trecere de la epoca analogica a marketingului la cea digitala. Aceasta noua cerinta este generata de evolutia economiei traditionale catre o economie digitala.
Tehnologia digitala care caracterizeaza noua economie contribuie in mare masura la afirmarea si dezvoltarea conceptiei de marketing al inovatiei. Aparitia pietelor virtuale a fost un soc resimtit puternic de foarte multe companii. Accesand internetul, patrunderea comerciantilor pe aceste piete este mult mai usoara datorita numarului mai mic de bariere de intrare iar informatiile sunt ieftine si omniprezente. Pe langa tehnologia digitala, exista si alti factori care au un efect covarsitor asupra economiei moderne: disponibilitatea tehnologiei si influenta sa asupra organizatiei, durata ciclului de viata a tehnologiei, standardele industriei si ale produselor, infrastructura industriei, pozitionarea produselor si credibilitatea lor si a organizatiei in fata consumatorilor.
Evolutia mediului tehnologic actual are o influenta puternica asupra desfasurarii activitatilor de marketing prin inovatiile de produse si de procese care apar intr-un ritm rapid. Un alt aspect care s-a modificat semnificativ il reprezinta atitudinea si comportamentul consumatorilor. Accesul la informatie ii face pe consumatori sa fie mai dificil de multumit pentru ca sunt mult mai constienti de nevoile lor. Consumatorii erei digitale sunt mai diferiti, mai deosebiti unul de altul si mai pretentiosi. Motivatiile si aspiratiile lor sunt complexe iar descifrarea lor presupune un efort considerabil din partea specialistilor de marketing. Revolutia digitala le ofera consumatorilor avantaje care constau in disponibilitatea unui volum foarte mare de informatii atat in formatul traditional, dar mai ales in mediul virtual, despre o varietate de subiecte, o varietate mai mare de bunuri si servicii disponibile, posibilitatea de a discuta cu alti consumatori si de a schimba opinii referitoare la produse, servicii, companii etc.
Caracteristicile definitorii ale procesului complex de producere si comercializare a produselor inovative necesita noi abordari din perspectiva generala a marketingului. Tehnologia pe care o inglobeaza atat in procesul lor de productie, cat si in utilizare, riscul pe care il implica datorita gradului de noutate pe care il au si incertitudinea legata de beneficiile pe care le pot oferi clientilor, sunt elemente care au condus catre aparitia unei noi specializari a marketingului, si anume: marketingul inovatiei.
Lucrarea de fata are ca scop atat clarificarea conceptului de marketing al inovatiei abordat ca o forma distincta a marketingului traditional, cat si tratarea elementelor asociate lui. Lucrarea este structurata pe 4 capitole. Primul capitol, intitulat “Marketingul din perspectiva inovarii”, descrie pe scurt evolutia marketingului de la aparitia sa si pana in prezent, evidentiind caracteristicile esentiale. Este importanta crearea unui echilibru intre orientarea tehnologica si cea de marketing care sa asigure organizatiilor atat avantajul competitiv necesar cat si posibilitatea de a oferi o valoare cat mai mare clientilor. Marketingului ii revine sarcina sa creeze contextul si infrastructura adecvate pentru a asigura succesul inovatiilor.
Al doilea capitol, intitulat “Marketingul inovatiei – o noua specializare a marketingului” cuprinde o caracterizare a acestui concept, punand accent pe component strategica. Marketingul inovatiei indeplineste un dublu rol, in sensul ca, pe de o parte, ofera un suport organizatiilor in crearea si dezvoltarea unor produse inovative care sa aduca satisfactii utilizatorilor lor, iar pe de alta parte, ofera suport consumatorilor in acceptarea si adoptarea inovarii si a noii tehnologii.
Un aspect deosebit de important ce trebuie avut in vedere de catre producatorii de inovatii este acela care impune ca toate activitatile de marketing sa fie concepute intr-o viziune integrata si realizate pe tot parcursul procesului de dezvoltare a noului produs: incepand cu momentele anterioare fundamentarii conceptului de produs nou si terminand cu activitatile ce se manifesta dupa lansarea produsului in cadrul pietei. Planificarea si realizarea tuturor activitatilor de marketing trebuie derulate de catre organizatie tinand cont de cerintele eticii si responsabilitatii sociale, care in cazul inovatiilor impun noi exigente.
Capitolul al treilea intitulat “Comportamentul consumatorului de inovatii”, are in vedere explicarea comportamentului complex de cumparare al consumatorului erei digitale care este extrem de implicat in efectuarea achizitiei si percepe diferente semnificative intre marci. Produsul vizat este de obicei scump, presupune riscuri, este achizitionat mai rar si are un grad inalt de auto-identificare. De regula, consumatorul trebuie sa se informeze in amanuntime in legatura cu elementele caracteristice ale produsului dorit. Daca exista elemente de risc in luarea deciziei, ele pot deveni tinta influentelor din mediul apropiat si consumatorul poate amana momentul cumpararii pentru a mai evalua o data alternativele sau se poate decide sa nu mai cumpere.
Capitolul al patrulea este dedicat mixului de marketing al inovatiilor. Prin conceperea unui mix de marketing eficient sunt create, promovate si livrate produse si servicii inovative care ofera beneficii consumatorilor, partenerilor de afaceri si societatii in general. Avand in vedere contextul pietei actuale, politicile si strategiile de produse inovative ale companiilor au in vedere crearea unor produse noi, de calitate, puternic personalizate prin serviciile pe care le insotesc si prin caracteristicile pe care le inglobeaza, menite sa ofere o experienta placuta si usoara in timpul utilizarii lor la preturi corespunzatoare valorii lor. Companiile utilizeaza multiple strategii de promovare alese in functie de produse, de segmentele de consumatori carora li se adreseaza si de canalele prin care intentioneaza sa comunice. Multe companii exercita un control foarte strict al distributiei produselor lor, apeland de cele mai multe ori la o retea de distributie proprie sau numai la anumite tipuri de distribuitori. Cel de-al cincilea element al mixului de marketing, serviciile de asistenta si suport informational pentru clienti, are ca scop nu doar determinarea vanzarii produselor de inalta tehnologie, ci si dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu clientul prin consilierea lui in faza initiala a procesului de decizie si cumparare, pe tot parcursul actului de cumparare cat si dupa incheierea acestuia.
Companiile inovative pot gasi o combinatie optima ale celor cinci componente ale mixului de marketing astfel incat, in cadrul pietelor tot mai complexe si extrem de dinamice sa poata satisface cu oferta lor exigentele unor consumatori tot mai informati si mai sofisticati.

Avand in vedere trasaturile specifice ale actualului context economic, social si tehnologic, consideram ca marketingul inovatiei reprezinta conceptia actuala de orientare a activitatii de afaceri, benefica organizatiei, consumatorilor individuali sau organizationali si societatii in ansamblul ei.

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!