MARKETINGUL INOVATIEI

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-28-0647-7

    Doi: 10.5682/9786062806477

  • Anul publicării:

    Pagini: 122

2200 RON

Disponibilitate: în stoc



Mai multe detalii MARKETINGUL INOVATIEI

“Be sensitive to change, be ready to transform”. Ph. Kotler

Alaturi de marketing, inovarea ocupa un loc din ce in ce mai important in cadrul fiecarei organizatii care doreste sa fie competitiva.

Inovarea reprezinta o provocare foarte mare pentru orice afacere dar totodata este si forta care sta la baza crearii unor valori durabile. Inovarea poate fi inteleasa ca o deschidere creatoare fata de idei exceptionale, ca o activitate de creare a unor produse noi sau a unor produse imbunatatite, si nu in cele din urma ca o strategie de afaceri. Inovatiile unei organizatii nu au influenta doar asupra ei, ci pot modela intreaga piata – nevoile clientilor, structura participantilor, canalele care ii leaga, regulile conform carora actioneaza.

Mediul actual in care actioneaza organizatiile inovative are o influenta foarte mare asupra modului in care sunt concepute si realizate activitatile de marketing. Abordarea traditionala nu mai este eficienta pentru ca din multe puncte de vedere se poate vorbi despre o trecere de la epoca analogica a marketingului la cea digitala. Aceasta noua cerinta este generata de evolutia economiei traditionale catre o economie digitala.

 Tehnologia digitala care caracterizeaza noua economie contribuie in mare masura la afirmarea si dezvoltarea conceptiei de marketing al inovatiei. Aparitia pietelor virtuale a fost un soc resimtit puternic de foarte multe companii. Accesand internetul, patrunderea comerciantilor pe aceste piete este mult mai usoara datorita numarului mai mic de bariere de intrare iar informatiile sunt ieftine si omniprezente. Pe langa tehnologia digitala, exista si alti factori care au un efect covarsitor asupra economiei moderne: disponibilitatea tehnologiei si influenta sa asupra organizatiei, durata ciclului de viata a tehnologiei, standardele industriei si ale produselor, infrastructura industriei, pozitionarea produselor si credibilitatea lor si a organizatiei in fata consumatorilor.

Evolutia mediului tehnologic actual are o influenta puternica asupra desfasurarii activitatilor de marketing prin inovatiile de produse si de procese care apar intr-un ritm rapid. Un alt aspect care s-a modificat semnificativ il reprezinta atitudinea si comportamentul consumatorilor.

Accesul la informatie ii face pe consumatori sa fie mai dificil de multumit pentru ca sunt mult mai constienti de nevoile lor. Consumatorii erei digitale sunt mai diferiti, mai deosebiti unul de altul si mai pretentiosi. Motivatiile si aspiratiile lor sunt complexe iar descifrarea lor presupune un efort considerabil din partea specialistilor de marketing. Revolutia digitala le ofera consumatorilor avantaje care constau in disponibilitatea unui volum foarte mare de informatii atat in formatul traditional, dar mai ales in mediul virtual, despre o varietate de subiecte, o varietate mai mare de bunuri si servicii disponibile, posibilitatea de a discuta cu alti consumatori si de a schimba opinii referitoare la produse, servicii, companii etc.

Caracteristicile definitorii ale procesului complex de producere si comercializare a produselor inovative necesita noi abordari din perspectiva generala a marketingului. Tehnologia pe care o inglobeaza atat in procesul lor de productie, cat si in utilizare, riscul pe care il implica datorita gradului de noutate pe care il au si incertitudinea legata de beneficiile pe care le pot oferi clientilor, sunt elemente care au condus catre aparitia unei noi specializari a marketingului, si anume: marketingul inovatiei.

Lucrarea de fata are ca scop atat clarificarea conceptului de marketing al inovatiei abordat ca o forma distincta a marketingului traditional, cat si tratarea elementelor asociate lui.

Avand in vedere trasaturile specifice ale actualului context economic, social si tehnologic, consideram ca marketingul inovatiei reprezinta conceptia actuala de orientare a activitatii de afaceri, benefica organizatiei, consumatorilor individuali sau organizationali si societatii in ansamblul ei.  

Autoarea

Cuprinsul cărţii MARKETINGUL INOVATIEI

INTRODUCERE /7

CAPITOLUL 1. MARKETINGUL IN CONTEXTUL INOVARII / 10

1.1. Conceptia de marketing si evolutia ei / 10

1.2. Noi directii in dezvoltarea marketingului contemporan/ 13

1.3. Relatia marketing – inovare in era digitala / 22

1.3.1. Rolul inovatiilor in societatea contemporana/ 22

1.3.2. Sursele inovarii si tipologiile acesteia /23

1.3.3. Marketingul si esecul in procesul de inovare/ 27

CAPITOLUL 2. MARKETINGUL INOVATIEI – O NOUA SPECIALIZARE A MARKETINGULUI / 31

2.1. Aspecte definitorii ale marketingului inovatiei /31

2.2. Instrumentele strategice ale marketingului inovatiei / 35

2.3. Strategii de piata in marketingul inovatiei /43

CAPITOLUL 3. COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE INOVATII /50

3.1. Notiuni generale referitoare la comportamentul consumatorului/50

3.2. Modificari ale comportamentului consumatorului in era digitala/ 52

3.3. Modalitati de abordare a generatiilor de consumatori ai erei digitale /55

3.4. Adoptarea si difuzia produselor inovative/ 58

CAPITOLUL 4. MIXUL DE MARKETING PENTRU PRODUSELE INOVATIVE/ 67

4.1. Politici si strategii de produs in cazul inovatiilor/ 67

4.1.1. Crearea si dezvoltarea produselor inovative/ 67

4.1.2. Consideratii asupra politicilor de produs in cazul inovatiilor/ 73

4.1.3. Consideratii privind strategiile de produs in cazul inovatiilor/ 75

4.2. Politici si strategii privind preturile produselor inovative /80

4.2.1. Factorii care influenteaza formarea preturilor produselor inovative / 80

4.2.2. Politici de pret pentru produsele inovative / 82

4.2.3. Strategii de pret pentru produsele inovative/ 83

4.3. Politici si strategii privind promovarea produselor inovative/ 86

4.3.1. Instrumente de promovare a produselor inovative /86

4.3.2. Canale de comunicare in cazul produselor inovative / 88

4.3.3. Strategii de promovare a produselor inovative/ 93

4.4. Politici si strategii privind distributia produselor inovative/95

4.4.1. Politici de distributie a produselor inovative/ 96

4.4.2. Strategii de distributie a produselor inovative /100

4.5. Politici si strategii privind serviciile de asistenta si suport informational destinate clientilor / 102

4.5.1. Necesitatea unei politici de servicii de asistenta si suport informational pentru clienti specifica inovatiilor / 103

4.5.2. Tipuri de servicii de asistenta si suport informational specifice inovatiilor/105

4.5.3. Strategiile de servicii de asistenta si suport informational pentru clienti specifice inovatiilor /109

BIBLIOGRAFIE /113 

Despre autor

Lavinia Dovleac

Te-ar mai putea interesa şi..

Promoţii

CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE comentata, actualizata si simplificata

CONTABILITATEA INSTITUTII..

Economie generala

5200 RON Detalii 57.8 RON

Memomed 2017

Memomed 2017..

Medicina

6400 RON Detalii 80 RON

Filosofie, credinta si drept

Filosofie, credinta si dr..

Drept

4500 RON Detalii 60 RON

Recomandările editurii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Grigore Alexandrescu Grigore Alexandrescu Grigore Alexandrescu a fost un poet si fabulist român. A debutat cu poezii publica ... citeşte mai mult →

Interviuri

VLADIMIR TISMĂNEANU VLADIMIR TISMĂNEANU     Vladimir Tismaneanu (n. 4 iulie 1951, Brasov) este un politolog ... citeşte mai mult →