GEOGRAFIA TURISMULUI – METODE DE ANALIZĂ ÎN TURISM

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-28-0065-9

    Doi: 10.5682/9786062800659

  • Anul publicării:

    Ediţia: III, revizuita

    Pagini: 356

4143 RON

Disponibilitate: în stoc



Cuprinsul cărţii GEOGRAFIA TURISMULUI – METODE DE ANALIZĂ ÎN TURISM

PARTEA  I - a   NOTIUNI GENERALE DE GEOGRAFIA TURISMULUI 

 Capitolul 1. ASPECTE GENERALE, CONTINUT, TERMINOLOGIE /11

 1.1. Geografia turismului – obiect interdisciplinar de studiu /11

1.2. Concepte si definiri in Geografia turismului /15

1.3. Organizatii internationale cu responsabilitati in domeniul turismului /25

 Capitolul 2. SCURT ISTORIC AL APARITIEI SI EVOLUTIEI  CALATORIILOR TURISTICE /30

2.1. Perioada antica /30

2.2. Perioada evului mediu pana in secolul al XVII-lea /35

2.3. Perioada engleza – secolele XVII-XVIII /38

2.4. Perioada moderna – secolul XIX - inceputul secolului XX /41

 Capitolul 3. DIMENSIUNEA FENOMENULUI TURISTIC IN  PERIOADA CONTEMPORANA /45

3.1. Consolidarea turismului ca fenomen de masa /45

3.2. Dimensiunea actuala a circulatiei turistice internationale /50

3.3. Turismul si dezvoltarea durabila /59

 Capitolul 4. TIPURI SI FORME DE /65

 4.1. Criterii de clasificare si particularitati /65

4.2. Noi tipuri si forme de turism /82

Capitolul 5. BAZINELE TURISTICE ALE TERREI /91

 5.1. Bazinul turistic al Europei /92

       5.1.1. Exploatarea turistica a zonelor de litoral /92

       5.1.2. Amenajarea si valorificarea turistica a Muntilor Alpi /100

       5.1.3. Elementele componente si valorificarea spatiului turistic cultural  european / 105

5.2. Bazinul turistic al Americii si zonelor sale adiacente /135

       5.2.1. Oferta pentru turism litoral /137

       5.2.2. Obiective si zone consacrate pentru turismul cultural /141

5.3. Bazinul turistic al Asiei, Australiei si Oceaniei /148

       5.3.1. Complexitatea obiectivelor turistice cultural-istorice /151

       5.3.2. Turismul de lux. Studiu de caz – Dubai – Emiratele Arabe Unite /165

       5.3.3. Turismul de pionierat. Studiu de caz – Muntii Himalaya /168

5.4. Bazinul turistic al Africii /170

 PARTEA a II-a   METODE SI INDICATORI DE ANALIZA PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA

 Capitolul 6. SISTEME STATISTICE UTILIZATE IN INDUSTRIA TURISMULUI /177

6.1. Metode de obtinere a informatiei statistice /177

6.2. Tipuri de indicatori turistici – criterii de clasificare/181

 Capitolul 7. INFRASTRUCTURA SI SERVICIILE DE TRANSPORT TURISTIC/186

7.1. Transporturile turistice aeriene /187

7.2. Transporturile turistice terestre /193

7.3. Transporturile turistice navale /199

 Capitolul 8. STRUCTURI DE PRIMIRE TURISTICA / 201

8.1. Structuri de cazare /201

8.2. Unitatile si serviciile de alimentatie publica /211

8.3. Structuri si servicii de agrement /215

8.4. Forta de munca din turism /  221

 Capitolul 9. PIATA TURISTICA – CARACTERISTICI SI INDICATORI DE EVALUARE /224

9.1. Particularitatile pietei turistice /224

9.2. Cererea turistica si factorii determinanti ai consumului turistic /227

       9.2.1. Motivatia turistica /228

       9.2.2. Factorii sociali si economici /231

9.3. Oferta turistica si comercializarea produselor /234

       9.3.1. Politici destinate organizarii si lansarii ofertei turistice /235

       9.3.2. Comercializarea ofertei pe piata turistica /239

 PARTEA a III-a   METODE SI INSTRUMENTE DE EVALUARE A  CUNOSTINTELOR

 Capitolul 10. EVALUAREA SEMESTRIALA LA NIVELUL ORELOR DE CURS /247

10.1. Proiectarea demersului de evaluare si examinare /247

10.2. Tipuri de itemi. Recapitulare / 259

         10.2.1. Itemi cu alegere multipla / 259

         10.2.2. Itemi de completare a spatiilor libere / 270

         10.2.3. Itemi de asociere / selectie / 276

         10.2.4. Itemi pe baza de suport cartografic /281

         10.2.5. Itemi subiectivi (care solicita un raspuns deschis) / 287

 Capitolul 11. METODE COMPLEMENTARE DE EVALUARE SPECIFICE  ORELOR DE SEMINAR /289

11.1. Obiectivele seminarului de Geografia turismului /289

11.2. Proiectul semestrial /291

         11.2.1. Organizarea si valorificarea spatiului turistic in (…tara sau regiunea turistica X…) /293

         11.2.2. Analiza indicatorilor de performanta turistica in regiunea geografica X /300

 BIBLIOGRAFIE /305

 ANEXA 1. Clasamentul mondial dupa indicatorii de performanta turistica – TOP 100 / 310

ANEXA 2. Indicatorii de performanta turistica pentru principalele regiuni geografice ale Terrei /313

ANEXA 3. Lista monumentelor inscrise in Patrimoniul Mondial                                                       

                   U.N.E.S.C.O. /331

Despre autor

Aurel Gheorghilas

Te-ar mai putea interesa şi..

Promoţii

CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE comentata, actualizata si simplificata

CONTABILITATEA INSTITUTII..

Economie generala

5200 RON Detalii 57.8 RON

Memomed 2017

Memomed 2017..

Medicina

6400 RON Detalii 80 RON

Ghid de contabilitate si legislatie pentru Casele de Ajutor Reciproc

Ghid de contabilitate si ..

Contabilitate

4300 RON Detalii 48.17 RON

Recomandările editurii

PUTEREA IMAGINII IN RELATIILE PUBLICE. Norme de protocol si comunicare eficienta

PUTEREA IMAGINII IN RELATIILE ..

Relatii internationale si diplomatie

3372 RON Detalii

Vocea copilariei

Vocea copilariei..

Timp liber

2800 RON Detalii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Nicolae Iorga Nicolae Iorga Nicolae Iorga  a fost istoric, critic literar, dramaturg, poet, ministru, prim-minist ... citeşte mai mult →

Interviuri

DAN GRIGORE DAN GRIGORE Dan Grigore (n. 6 august 1943, Bucuresti) este un muzician roman, pianist si pro ... citeşte mai mult →