Promovarea afacerilor economice interne şi internaţionale - O abordare sistemică

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-591-305-9

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

    Pagini: 190

2120 RON

Disponibilitate: stoc epuizat

Acest produs nu este pe stoc momentan.



Mai multe detalii Promovarea afacerilor economice interne şi internaţionale - O abordare sistemică

Promovarea se înscrie ca o activitate cu relevanţă remarcabilă în toate domeniile de activitate umană şi, cu deosebire, în economie.

Studii întreprinse de autori consacraţi pe plan mondial, academicieni, laureaţi Nobel au constatat că, pe măsură ce înaintăm în secolul XXI, promovarea devine factorul numărul unu al competitivităţii.

Raţionamentul porneşte de la ideea că între producători se va realiza treptat o egalizare în ceea ce priveşte calitatea produselor şi atunci, alături de preţ, promovarea devine un factor de prim rang al competiţiei concurenţiale. 

În România, promovarea a fost vitregită o perioadă îndelungată atât în plan teoretic, cât şi al practicii economice. Ca atare, lucrarea Promovarea afacerilor economice interne şi internaţionale – o abordare sistemică, autor Laura Dindire, se situează într-o reală şi perenă actualitate şi prezintă un real interes teoretic şi funcţional, practic.

Lucrarea prezintă o analiză laborioasă a promovării afacerilor economice internaţionale, atât la nivel microeconomic cât şi la nivel macroeconomic, ca un imperativ al creşterii şi diversificării exporturilor româneşti. Originalitatea lucrării constă în realizarea unei noi abordări în domeniu şi anume, prezentarea sub formă sistemică a promovării afacerilor economice, caracterizarea sistemelor promoţionale şi managementul acestora, insistând asupra metodologiei de analiză a structurii, a planificării şi a coordonării sistemelor promoţionale, fapt care a permis crearea de către autoare a modelului abordării sistemice a promovării afacerilor economice.

Cartea cuprinde aspectele fundamentale ale publicităţii, importanţa publicităţii reflectată în dimensiunea economică pe plan naţional şi internaţional, dar şi un program de publicitate pentru pieţele externe pornind de la analizarea pieţelor, a publicului ţintă, raţionalizarea şi eficientizarea bugetului promoţional, până la analizarea tuturor mijloacelor şi metodelor de transmitere a mesajului publicitar în vederea adoptării celor mai bune decizii privind audienţa, frecvenţa, elaborarea mixului publicitar, programarea acţiunilor şi evaluarea eficacităţii publicităţii. În abordarea dezvoltării strategice a relaţiilor publice organizaţionale, alături de conceptualizările relaţiilor publice s-au prezentat căi şi metode de gestionare a opiniei publice interne şi internaţionale şi influenţa relaţiilor publice asupra eficientizării activităţii întreprinderilor româneşti, precum şi diverse politici, strategii, programe şi campanii de relaţii publice, ca cerinţe pentru dinamizarea afacerilor economice. Cartea cuprinde şi analizează şi pregătirea participării la manifestările expoziţionale a participanţilor în vederea atingerii obiectivelor promoţionale şi de comercializare, perfecţionarea derulării participării în vederea asigurării competitivităţii, precum şi evaluarea eficienţei participării. Finalul lucrării este axat pe perfecţionarea promovării şi gestionării imaginii organizaţiilor în mediul intern şi internaţional, prilej cu care se aprofundează aspecte ce vizează impactul imaginii de marcă asupra produselor româneşti, ca reper al relansării exporturilor, dar şi strategii şi tehnici de construire şi îmbu­nătăţire a identităţii organizaţiilor în mediul intern şi internaţional, managementul gestionării diverselor crize ce pot perturba activitatea organizaţiilor.

Alături de aprofundarea cadrului teoretic, ştiinţific, doctrinar şi al procedurilor comprehensive specifice, lucrarea s-a fundamentat şi pe investigarea ştiinţifică a strategiilor de promovare a afacerilor economice utilizate cu succes pe plan naţional şi internaţional, care au contribuit la valorificarea superioară a avantajelor comparative, strategice sau compe­titive ale organizaţiilor care le utilizează. Preocupările în domeniul analizei şi cercetării promovării afacerilor economice ale autoarei reflectate în publicaţii de impact, studii şi cercetări au fost valorificate în această lucrare. Toate acestea recomandă această carte atât studenţilor şi tuturor specialiştilor interesaţi de aceste domenii ale ştiinţei cât şi practicienilor şi antreprenorilor în vederea optimizării strategiilor de promovare aplicate în întreprinderi.

 

 

Profesor universitar doctor Alexandru Puiu

Referent ştiinţific

Despre autor

Laura Dindire

Te-ar mai putea interesa şi..

Microeconomie - Teorie si aplicatii practice

Microeconomie - Teorie si..

Economie generala

000 RON Detalii

Dimensiunea egalitătii de gen în sistemul românesc de pensii

Dimensiunea egalitătii d..

Economie generala

000 RON Detalii

Fundamentarea deciziilor de grup - Repere teoretice, metodologice si aplicative

Fundamentarea deciziilor ..

Economie generala

000 RON Detalii


Modelarea prin ecuatii structurale in economie. Cadru general si studii de caz

Modelarea prin ecuatii st..

Economie generala

2600 RON Detalii

Dictionar de termeni economici, vol. II

Dictionar de termeni econ..

Economie generala

000 RON Detalii

RESPONSABILITATE SOCIALA CORPORATISTA. Repere conceptuale. Abordari strategice. Particularitati culturale

RESPONSABILITATE SOCIALA ..

Economie generala

1890 RON Detalii

Promoţii

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Ciclul contabil si inchiderea exercitiului financiar

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Metoda si modelare

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Filosofie, credinta si drept

Filosofie, credinta si dr..

Drept

4500 RON Detalii 60 RON

Recomandările editurii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Mihai Eminescu Mihai Eminescu Mihai Eminescu (15 ianuarie 1850 -15 iunie 1889) a fost poet , prozator  roman,   ... citeşte mai mult →

Interviuri

ANGELA HĂRĂSTĂŞANU ANGELA HĂRĂSTĂŞANU Angela Harastasanu a fost judecator, presedinte al Curtii de Apel Brasov, membru ... citeşte mai mult →