Multidisciplinaritatea şi educaţia academică. Dialoguri argumentate

Multidisciplinaritatea şi educaţia academică. Dialoguri argumentate

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-591-258-8

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

    Pagini: 180

000 RON

Disponibilitate: stoc epuizat

Acest produs nu este pe stoc momentan.



Mai multe detalii Multidisciplinaritatea şi educaţia academică. Dialoguri argumentate

Autorii acestei cărţi, dintre care unul a depăşit prima jumatate de veac iar celălalt împlineşte şase decenii chiar cu ocazia acestei lansări,lucrând amândoi în învăţământul academic au multe întrebări de pus, mai curând propriei conştiinţe de dascăl, decât altora, întrebări care vor să lumineze circumstanţe şi evoluţii reale, nicidecum pe respondenţi... Întrebările lor sunt de o diversitate acaparatoare, de la câte cursuri sau caiete de laborator au publicat cu sentimentul că optimul paretian a fost satisfăcut şi pentru studenţi şi pentru economie, la câte efecte semnificative au avut cursurile şi cercetările lor asupra ştiinţei şi practicii româneşti, de la cât de mică a devenit eficienţa pregătirii studentului, la cât de redusă rămâne eficacitatea procesului educaţional universitar în ansamblu, de la cât de mult a scăzut calitatea cărţilor, la cât de avizat mai este publicul acestora, de la cum poţi justifica faptul că puţinii bani cu care mai sunt acum recompensaţi, vin la buget, din taxe şi impozite plătite de părinţii studenţilor şi chiar de studenţi, în timp ce profesorilor li se cere să publice tot mai mult în străinătate şi să realizeze tot mai multe proiecte cu şi pentru străini, la ce se întâmplă cu teoria dobândită de studenţi în practică...
 

Gheorghe Săvoiu & Ion Iorga – Simăn

MULTIDISCIPLINARITATEA ŞI EDUCAŢIA ACADEMICĂ

Editura Universitară, Bucureşti, 2011

 

Unidisciplinaritatea în sens deschis, fără pretenţia de a cunoaşte tot, este un stadiu firesc al dezvoltării educaţiei academice, dar disciplinele au evoluat atât de rapid, încât fără abordarea multidisciplinară a unui segment de realitate educaţia nu mai este nici măcar utilă, iar a aspira la eficienţă devine o veritabilă utopie. Multidisciplinaritatea complexă nu înseamnă simpla juxtapunere sau coexistenţă a disciplinelor într-un acelaşi domeniu de studiu, ci este acompaniată de o trecere prin interdisciplinaritate (un transfer permanent informaţional şi metodologic de la disciplină la disciplină) către transdisciplinaritate ca finalitate educaţională academică, în sensul limitativ al unei ample dizolvări a tuturor ştiinţelor într-una singură, o fuzionare complexă într-un univers uriaş ştiinţific sau multivers al ştiinţelor contemporane. În procesul de învăţământ, profesorul este cel dintâi obligat a face saltul calitativ prin acumularea de informaţii necesare, din mai multe domenii educaţionale, despre acelaşi obiect de realitate, pe care doreşte să-l expună dialogului său cu studenţii. Dar tot aşa cum sunt prinse maimuţele în Africa, unde vânătorul pune o piatră într-o scorbură cu un diametru apropiat dimensiunii pietrei, iar maimuţa din curiozitate bagă mâna acolo şi încearcă zadarnic să scoată piatra, tot astfel şi formatorul unidisciplinar rămâne captiv pasiunii sau fricii de a nu pierde apetitul pentru propria disciplină... Ca şi maimuţa, care ar putea să-şi scoată oricând mâna din scorbură şi să plece fără a fi prinsă de vânător, tot astfel profesorul format şi formator de tip unidisciplinar, la rândul lui, de îndată ce nu vrea să aleagă alternativa multidisciplinarităţii, devine prada sigură a timpului, singurul dascăl care îşi ucide toţi copiii, limitându-le orizonturile devenirii prin educaţia unidimensională, într-un spaţiu cu „n” dimensiuni... Dialogurile sunt argumentate de către autorii abreviaţi prin S.G. şi I-S.I., un statistician şi un fizician, ce ascund în interiorul lor un poet şi un pictor, un economist şi un inginer, un pedagog şi un manager educaţional, un cercetător metodologic şi teoretizant şi un cercetător pragmatic şi experimentalist. Ele devin astfel o translatare din gândirea articolelor în discursul exemplificat specific seminarizării, o regândire a tematicii unor articole scrise în spiritul formării de lungă durată şi al educaţiei cu impact multiplu, o unificare a unor puncte de vedere care se referă la metode şi instrumente alternative, teorii diferite, ştiinţe distincte reunite în abordări multidisciplinare etc. Dorinţa autorilor a fost aceea de a ieşi din nefireasca realitate a spiritului universitar contemporan şi de a menţine convingerea continuităţii nobilei misiuni academice, conform căreia o universitate este în primul rând o şcoală, şi, abia după aceea, un institut de cercetare,  contribuind cu modestie la confirmarea unui adevăr remarcat de Thomas Carlyle şi potrivit căruia orice universitate trebuie să fie totodată şi „o mare colecţie de cărţi...

 

         

10.10. 2011

 

La mulţi ani!

Despre autor

Gheorghe Savoiu

Studii: Academia de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Comert (1981)
Titluri stiintifice: Doctor în cibernetica si statistica economica (2000), Conferentiar universitar doctor la Universitatea de stat din Pitesti.
Carti publicate:
- Universul preturilor si indicii interpret (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2001;
- Statistica economica (aplicatii, teste, studii de caz) (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2002; 
- Statistica afacerilor (coautor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2002; 
- Statistică financiara (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003; 
- Statistica generala. Argumente in favoarea formarii gandirii statistice (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003; 
- Statistica aplicata in domeniul economic si social (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2004; 
- Statistica generala.  Elemente teoretice, teste tip grila, aplicatii si studii de caz (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2004;
- Cercetari si modelari de marketing. Metode cantitative in cercetarea pietei (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2005; 
- Coeziunea sociala concept si masurare (coautor), Editura Universitara, Bucuresti, 2005; 
- Valorificarea resurselor naturale, volumul III, Managementul cresterii eficientei valorificarii resurselor naturale (coautor), Editura International University Press, Bucuresti, 2005; 
- Proiecte cu finantare externa (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2006; 
- Indrumar licenţă (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2006; 
- Populatia lumii între explozie si implozie demografica (autor), Editura International University Press, Bucuresti, 2006;
- Statistica. Un mod stiintific de gandire (autor), Editura Universitara, Bucuresti, 2007; 
- Exploratory Domains of Econophysics. News: Papers of the workshops EDEN I&II (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2009;
- Statistica: Mod de gandire si metode (autor), Editura Universitara, Bucuresti, 2009; 
- Econometrie (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2009.

Ion Iorga - Siman

Te-ar mai putea interesa şi..

Formarea cadrelor didactice. Experienţe europene

Formarea cadrelor didacti..

Didactica / Perfectionari

000 RON Detalii

Elaborarea redactarea şi susţinerea lucrărilor de licenţă şi de masterat

Elaborarea redactarea şi..

Didactica / Perfectionari

1638 RON Detalii

Strategii de gestionare a crizei în organizaţia şcolară

Strategii de gestionare a..

Didactica / Perfectionari

770 RON Detalii


Pedagogie socială - Valori, Comportamente, Experienţe, Strategii

Pedagogie socială - Valo..

Didactica / Perfectionari

3371 RON Detalii

Cariera didactica universitara - Fundamente si strategii formative

Cariera didactica univers..

Didactica / Perfectionari

2408 RON Detalii

Ghid pentru realizarea proiectului de diplomă. Cu exemple din domeniul Calculatoare şi Tehnologia informaţiei

Ghid pentru realizarea pr..

Didactica / Perfectionari

1927 RON Detalii

Promoţii

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Ciclul contabil si inchiderea exercitiului financiar

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Ghid de contabilitate si legislatie pentru Casele de Ajutor Reciproc

Ghid de contabilitate si ..

Contabilitate

4300 RON Detalii 48.17 RON

CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE comentata, actualizata si simplificata

CONTABILITATEA INSTITUTII..

Economie generala

5200 RON Detalii 57.8 RON

Recomandările editurii

PERSPECTIVE INOVATIVE ALE EVALUARII IN INVATAMANTUL PRIMAR. Evaluarea digitala

PERSPECTIVE INOVATIVE ALE EVAL..

Pedagogia invatamantului primar si prescolar

3500 RON Detalii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Mihai Eminescu Mihai Eminescu Mihai Eminescu (15 ianuarie 1850 -15 iunie 1889) a fost poet , prozator  roman,   ... citeşte mai mult →

Interviuri

VIOREL-MIHAI CIOBANU VIOREL-MIHAI CIOBANU Prof. univ. dr. Viorel‑Mihai Ciobanu a absolvit Facultatea de Drept, obtinand ... citeşte mai mult →