Cultura organizaţională şi competitivitatea

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-591-321-9

    Doi: 10.5682/9786065913219

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

1927 RON

Disponibilitate: stoc epuizat

Acest produs nu este pe stoc momentan.



Cuvânt înainte Cultura organizaţională şi competitivitatea

În mediul economic actual, întreprinderile trebuie să se diferenţieze de concurenţă printr-o preocupare continuă şi consecventă pentru creşterea gradului de prosperitate a organizaţiei şi a tuturor factorilor-cheie implicaţi în activitatea acesteia, în vederea creării unei competitivităţi ridicate.

 

În cadrul schimbărilor importante pe care le implică orice proces eficient de adaptare la mediul concurenţial, luarea în considerare a culturii organizaţionale trebuie să fie o componenta esenţială a procesului de transformare a organizaţiilor româneşti, mai ales a celor de comerţ exterior.

 

În viziunea noastră, conceptul de cultură organizaţională este fundamental pentru explicarea unor fenomene care au loc în cadrul organizaţiilor, cum ar fi: crearea ierarhiei de valori, relaţiile interumane, configurarea sistemului informaţional, determinarea atitudinilor fundamentale faţă de schimbările din mediul extern şi intern.

 

Punctul de plecare al acestei lucrări l-a constituit ideea că, în cadrul unei întreprinderi, cultura organizaţională este cheia succesului.

 

În lucrarea pe care am realizat-o am încercat să evidenţiez faptul că între cultura organizaţională şi competitivitatea firmei există o relaţie extrem de strânsă. În organizaţiile de succes cultura organizaţională contribuie la buna lor funcţionare, favorizând comunicarea, socializarea noilor membri, crearea încrederii şi adoptarea mijloacelor comune pentru a atinge obiectivele stabilite.

 

Cultura organizaţională susţine eficacitatea economică şi socială, adaptabilitatea firmei în contextul concurenţial. De fapt, important este de reţinut faptul că acea companie care deţine o cultură organizaţională puternică, eficace, se poate salva de consecinţele unui mediu economic sau social defavorabil.

 

Cultura organizaţională este foarte importantă în susţinerea obiectivelor de creştere rentabilă a unei organizaţii. Aplicarea unei asemenea strategii se materializează în excelenţa activităţii, calitatea produselor, satisfacerea nevoilor clienţilor, angajamentului salariaţilor şi mobilizarea partenerilor. Acestea constituie elemente de bază pe care se creează o cultură organizaţională şi, de asemenea, principia cu ajutorul cărora cultura organizaţională se dezvoltă în continuare.

 

Din analiza pe care am realizat-o pe baza unei documentaţii amănunţite privind cultura organizaţională, am concluzionat că succesul obţinut de o companie este determinat şi de cultura organizaţională puternică. Cea care oferă o direcţie logică activităţii unei organizaţii şi cea care inspiră şi motivează angajaţii este cultura organizaţională. În acest sens, este îngrijorător că, în multe cazuri, managerii români nu cunosc semnificaţia conceptului de „cultură organizaţională”, nu conştientizează existenţa şi rolul acesteia. Menţinerea acestei situaţii de fapt constituie o barieră periculoasă în calea creşterii gradului de competitivitate a întreprinderilor româneşti pe piaţa internă şi externă, deci şi a competitivităţii economiei naţionale. De asemenea, în lucrare s-au cuprins câteva elemente de bază din ceea ce înseamnă crearea, transmiterea, menţinerea şi dezvoltarea unei culturi organizaţionale puternice, suport al unei organizaţii competitive, realizând şi o serie de interrelaţii între cultura organizaţională, imaginea firmei, comportamentul etic sau responsabilitatea socială a firmei, domenii extrem de importante pentru competitivitatea firmelor româneşti în cadrul unui mediu concurenţial extrem de dinamic. În final, putem aprecia cu certitudine că o cultură organizaţională sănătoasă este o şansă sigură către succes.

Autoarea

Despre autor

Cristina Gănescu

Lector universitar doctor 
Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice Piteşti
Universitate Constantin Brâncoveanu din Piteşti 

Unde se găseşte

www.editurauniversitara.ro

Te-ar mai putea interesa şi..

Încrederea organizaţională. Trust: The bedrock of individual and organizational excellence.

Încrederea organizaţion..

Comunicare organizationala

3853 RON Detalii

Imaginea institutiei publice

Imaginea institutiei publ..

Comunicare organizationala

3372 RON Detalii

Cultura organizaţională şi competitivitatea

Cultura organizaţională..

Comunicare organizationala

1927 RON Detalii


Abordari ale eticii comunicarii in relatiile publice

Abordari ale eticii comun..

Comunicare organizationala

2408 RON Detalii

Imaginea institutionala

Imaginea institutionala..

Comunicare organizationala

2890 RON Detalii

Tipuri si tehnici de comunicare in organizatii

Tipuri si tehnici de comu..

Comunicare organizationala

2409 RON Detalii

Promoţii

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Ciclul contabil si inchiderea exercitiului financiar

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Filosofie, credinta si drept

Filosofie, credinta si dr..

Drept

4500 RON Detalii 60 RON

Contabilitatea aplicata a intreprinderilor si microintreprinderilor

Contabilitatea aplicata a..

Contabilitate

3500 RON Detalii 38.53 RON

Recomandările editurii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Nicolae Iorga Nicolae Iorga Nicolae Iorga  a fost istoric, critic literar, dramaturg, poet, ministru, prim-minist ... citeşte mai mult →

Interviuri

MORTEN BROBERG MORTEN BROBERG Professor, Faculty of Law, University of Copenhagen. Education: Duke Universit ... citeşte mai mult →